onsdag 23 maj 2012

Det närmar sig...

Ja, nu är det bara några dagar kvar till avresan till Genève. 8.15 på Morsdag kommer taxin och hämtar mig, ja, inte ända till Genève, men väl till flygplatsen! Jag ser fram emot att träffa alla deltagarna igen, det är ju 2 månader sen vi sågs, men vi har hållit kontakt via Facebook och gjort inlämningsuppgifter tillsammans. Helt plötsligt har jag på kvällarna fått läsa inlägg på danska, norska och isländska, förutom mina vanliga språk, svenska och finska!

En del frågar om jag har resfeber och visst har jag det, samtidigt som det är svårt att hinna ha resfeber just nu. Alla som jobbar i skolan, vet hur hektisk denna period är. Och nu måste jag hinna avsluta allt 3 veckor tidigare... Jag kommer tillbaka dagen efter skolavslutningen, några få arbetsdagar innan sommarlovet börjar.

Jag har "tränat" på att använda min Genève-utstyrsel på jobbet, måste ju gå in de nyinköpta skorna också. Så jag har klätt mig i kjol, blus och klackskor. Både min man och mina kollegor kommenterade med att: Det är ju inte skolavslutning ännu, Minna! :-) Men då vi har fått veta vilken klädsel som gäller därnere, att t.ex. jeans inte är att tänka på att ha på sig på ILO-konferensen, så det är bara att ta seden dit man kommer.

Jag ser verkligen fram emot resan, som jag hört ska vara en väldigt stor och speciell upplevelse att vara med om. Samtidigt som det kommer att kännas jobbigt att vara borta från familjen i 3 veckor. Jag vet inte hur många ggr jag förklarat för de äldre barnen (de är 9 och 11 år) vad jag ska göra i Genève, men ändå förstår de inte. För första gången missar jag deras skolavslutningar och vårfester. Och 3-åringen är ännu lyckligt ovetande om hela resan...

Denna period händer det också mycket i naturen. Träden har precis börjat grönska, samtidigt som vi har  lite snö kvar (några högar här och där), men de hoppas jag är borta när jag återvänder!

Närmaste planen är att köpa avslutningskläder till barnen och sedan börja packa till resan. Det är väl rätt prioriteringsordning? :-) Säger jag som inte ens har en tillräckligt stor resväska ännu...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar